Je hebt het misschien gezien bij enkele van je concurrenten: een werken bij website. Dat wordt steeds makkelijker en laagdrempeliger, terwijl het tegelijkertijd een aantal fijne voordelen oplevert. Dus, waarom gebruiken concurrenten een speciale website om kandidaten te werven? En belangrijker nog: hoe kun jij daar net zo eenvoudig mee aan de slag? Wij leggen het je uit.
Wat is een werken bij-website?
De werken bij-website is een afzonderlijke website, helemaal gericht op de werving van kandidaten. Die website zelf kan heel groot of heel klein zijn, in principe heb je aan één pagina al genoeg.
Op de website vinden kandidaten jouw vacature(s) en kunnen ze daarop reageren. Jij verzamelt op die manier alles wat je online gebruikt aan werving en selectie, zodat je veel meer overzicht hebt.
Is dat iets voor mij?
Grote organisaties gebruiken al veel langer werken bij-websites. Bij HireHire maken we die voordelen graag beschikbaar voor veel meer bedrijven. Sommige van onze klanten hebben maar één of een paar vacatures per jaar. Met onze oplossing kun je zonder grote investering zorgen voor een eigen werken bij website.
5 voordelen van een werken bij-website
Met een werken bij-website profiteer je van een aantal fijne voordelen. Het is de professionele oplossing voor online werving en selectie, dus als je zoekt naar kandidaten voor jouw vacature. Wij zetten vijf van de belangrijkste voordelen voor je op een rij.
1. Zorg voor overzicht
De werken bij-website creëert overzicht. Dat geldt zowel voor jou als voor de kandidaten die je zoekt:
• Alle informatie op één plek: Jij hebt alle informatie op één plek bij elkaar. Zo heb je overzicht over de vacature(s), over kandidaten en over de promotie die je daarvoor doet via bijvoorbeeld social media.
• Vacatures bekijken en solliciteren: Kandidaten kunnen op de website vacatures bekijken en daarop meteen solliciteren. Bovendien kunnen ze er eventueel meer lezen over de achtergrond van jouw bedrijf.
2. Verbeter de vindbaarheid
De website voor jouw vacatures bevat alle informatie die kandidaten nodig hebben. En het biedt de mogelijkheid om er specifieke zoektermen voor SEO in te verwerken. Bovendien kies je zelf de aanspreekvorm, in de meeste gevallen is ‘je’ geschikt. Die eigen schrijfstijl mag afwijken van die op de reguliere website, zodat het elkaar niet in de weg gaat zitten.
3. Promoot via social media
Vanuit de werken bij-website is het heel eenvoudig om jouw vacature(s) te promoten. Dat doe je bijvoorbeeld via social media. Vervolgens link je terug naar de afzonderlijke website, waarvan je de huisstijl kunt afstemmen op de banners waarmee je op de social media de aandacht trekt.
4. Optimaliseer conversie
Zodra er bezoekers op de website komen kun je daarvan hun online gedrag meten. Aan de hand daarvan kun je de pagina(’s) optimaliseren. We kijken bij HireHire met je mee naar de conversie, om je te helpen zoveel mogelijk kandidaten te laten solliciteren.
5. Profiteer van employer branding
Ten slotte draagt een werken bij-website sterk bij aan het merk dat je als werkgever bouwt. Dat is employer branding, dus jouw merk voor kandidaten. Het gaat niet om je product, dienst of bedrijf zelf, maar om de uitstraling die je hebt als werkgever om voor te werken.
HireHire helpt je op weg
Een werken bij website werkt veel makkelijker dan je zou denken en biedt veel voordelen. Dat wil zeggen, als je kiest voor onze oplossing waarvoor geen grote investering nodig is. Je kunt er dan eenvoudig mee aan de slag, waarna je van de bovenstaande voordelen voor jouw bedrijf profiteert. Zo vind je uiteindelijk de kandidaat die je zoekt.