In de dynamische wereld van werving en selectie is de concurrentie om toptalent sterker dan ooit. Bedrijven over de hele wereld begrijpen dat het aantrekken van de beste kandidaten essentieel is voor hun groei en succes. Maar hoe kun je opvallen in de menigte en de aandacht van het meest begeerde talent trekken? Wij van HireHire geven hier graag antwoord op.
Het antwoord ligt in het creëren van een eigen werken-bij website. Een plek waar je jouw bedrijf kunt presenteren, de bedrijfscultuur kunt belichten en potentiële kandidaten kunt overtuigen dat jouw organisatie de juiste keuze is voor hun carrière. Het is een krachtig hulpmiddel dat je wervingsinspanningen naar een hoger niveau kan tillen.
Dit klinkt ingewikkelder dan het daadwerkelijk is. Wij vertellen jou in deze blog alles wat je moet weten over het maken van een eigen werken-bij website.
Wat is een eigen werken-bij website?
Veel bedrijven hebben het al: een eigen werken-bij website. Een werken-bij website is een afzonderlijke website waarop een verzameling van de openstaande vacatures zichtbaar zijn. Deze website is gericht op de werving van kandidaten, maar kan een veel diepgaander inzicht geven in wie je bent als werkgever en wat je te bieden hebt.
Kandidaten kunnen reageren op de openstaande vacatures en daarop reageren. Hierdoor heb jij alle online sollicitaties overzichtelijk op één plek.
Waarom kiezen voor een werken-bij website?
Of je nu een klein bedrijf, een startup, of een gevestigde onderneming bent, een eigen werken-bij website kan het verschil maken in jouw zoektocht naar de beste talenten. Maar waarom zou je kiezen voor deze aanpak in plaats van traditionele wervingsmethoden?
- Personaliseren: Door de mogelijkheden van HireHire is er een volledige controle over de inhoud en vormgeving van de Werken Bij’ website. Dit betekent dat je de mogelijkheid hebt om het verhaal van jouw bedrijf op jouw eigen manier te vertellen en de gebruikerservaring te personaliseren voor sollicitanten. Van de huisstijl tot de foto’s en van de kleuren tot de tone of voice, alles kan zelf worden samengesteld.
- Overzicht van online sollicitaties: Alle online sollicitaties kan je terugvinden op één plek. Dit zorgt voor overzicht en rust in de organisatie en op deze manier kunnen de beste sollicitanten worden uitgenodigd voor een vervolggesprek.
- Verbeterde wervingsinspanningen: Door een eigen werken-bij website kan de effectiviteit van wervingsinspanningen worden vergroot. De website kan worden geoptimaliseerd voor zoekmachines en social media kan worden geïntegreerd, wat resulteert in meer gekwalificeerde kandidaten.
Benieuwd naar meer voordelen van een werken-bij website? Recent hebben we een blog geschreven over waarom jouw concurrenten gebruik maken van een werken-bij website.
Werken-bij website zelf maken
Bij HireHire vind je de beste kandidaten voor jouw vacature. We zullen je begeleiden door het proces, van de eerste ideeën tot het lanceren van een website die indruk maakt op sollicitanten en deuren opent naar nieuwe talenten.
Ben je er klaar voor? Meld je gratis aan en ga aan de slag met het maken van jouw eigen ‘werken-bij’ website. Hiervoor zijn geen betaalgegevens nodig én dit is geheel gratis!
Werken-bij website laten maken
Ons platform is zo ontwikkeld dat het enorm makkelijk is om zelf binnen enkele minuten een vacature-site op te zetten. Mocht je toch ergens niet uitkomen dan kijken we graag even met je mee. Heb je andere wensen? Bespreek deze hier en wij komen met een oplossing op maat!
Succesvolle voorbeelden van een werken-bij website
Voordat je aan de slag gaat met het maken van een werken-bij website is het goed om inspiratie op te doen. Om te begrijpen hoe een effectieve werken-bij website eruitziet, kunnen we inspiratie halen uit enkele succesvolle voorbeelden van organisaties die de kracht van deze online platforms hebben benut. Hieronder drie voorbeelden:
- Google Careers: Google staat bekend om zijn innovatie, en dit is duidelijk te zien in hun werken-bij website. Ze combineren aantrekkelijk ontwerp met een gebruiksvriendelijke interface. Er is een overvloed aan informatie over de bedrijfscultuur, waarden en voordelen voor medewerkers. Bovendien zijn er inspirerende verhalen van teamleden die een persoonlijke kijk bieden op het werken bij Google.
- Airbnb Careers: Airbnb’s werken-bij website valt op door zijn visuele aantrekkingskracht. Het maakt gebruik van prachtige afbeeldingen en video’s om de bedrijfscultuur te belichten en geeft sollicitanten een gevoel van de Airbnb-ervaring. De website is overzichtelijk en biedt gedetailleerde informatie over vacatures en voordelen.
- Netflix Jobs: Netflix heeft een werken-bij website die de nadruk legt op de verhalen van hun medewerkers. Ze bieden inzichtelijke interviews met teamleden, die vertellen over hun ervaringen bij het bedrijf. Deze aanpak geeft sollicitanten een idee van hoe het is om bij Netflix te werken en hoe ze kunnen bijdragen aan het succes van het bedrijf.Kan je niet wachten om zelf aan de slag te gaan? Begin dan snel en eenvoudig met het maken van een eigen werken-bij website!